Πώληση του 100% του ΑΔΜΗΕ

Πώληση του 100% του ΑΔΜΗΕ – Με «τρίπλα» θα πάρει το δημόσιο το 34%

Φόρος αίματος στα ορυχεία της ΔΕΗ

Σε 35 ανέρχονται το 2012 τα εργατικά ατυχήματα στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας

Αναδρομικά επιδόματα τέκνων 2013

Αναδρομικά επιδόματα τέκνων από 1/1/2013 δίνετε απο τις 14/8/2013

Από τα γραφεία… στα ορυχεία!

Χιλιάδες εργαζόμενοι της ΔΕΗ, τους επόμενους μήνες, θα βρεθούν από τα γραφεία στα… ορυχεία

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.This theme is Bloggerized by Lasantha Bandara - Premiumbloggertemplates.com.


Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

Xρωστάει στη ΔΕΗ πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ!


Στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας, το είδαμε και αυτό! Κάποιοι επιχειρούν να αναβιώσουν και να εφαρμόσουν στην πράξη το παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, «Το ασχημόπαπο και ο κύκνος».
Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το μπαράζ δημοσιευμάτων τις περασμένες ημέρες υπέρ του επιχειρηματία, που – όπως αποκάλυψε η Ισοτιμία – χρωστάει στη ΔΕΗ πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ!
Κυριακάτικη Δημοκρατία και Κεφάλαιο χαρακτήρισαν τον Ευάγγελο Μυτιληναίο «αθόρυβο ευεργέτη», λέγοντας ότι έβγαλε από το ταμείο του 35 εκατομμύρια ευρώ μετρητά, για να πληρώσει φορτίο υγροποιημένου αερίου της Shell, που παρέδωσε στο ΔΕΣΦΑ. Υποστηρίζουν, μάλιστα, ότι «ένας μεγάλος Έλληνας επιχειρηματίας ευεργέτησε τη χώρα», όταν οι Τούρκοι έκλεισαν τους αγωγούς και ότι παρουσιάστηκε «εκεί που απέτυχαν οι άλλοι».
Ουδείς, όμως, λέει από πού βρέθηκαν αυτά τα χρήματα.
Ουδείς αναφέρει ότι, με αυτό τον τρόπο, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος – που θα λάβει το αέριο με τη μορφή swap από τη ΔΕΠΑ – πλήρωσε στην ουσία με τα χρήματα, που οφείλει στη ΔΕΗ και τα οποία δεν αποπληρώνει.
Ουδείς αναφέρει ότι με αυτό τον τρόπο, αφού η απόσβεση του φορτίου θα γίνει τους επόμενους μήνες από την ηλεκτροπαραγωγή, ο Ευάγγελος Μυτιληναίος ανταγωνίζεται άνισα τις εταιρίες στις οποίες χρωστά αυτά τα ποσά,που στην ουσία, στο τέλος της ημέρας, πληρώνουμε από την τσέπη μας όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι.
Οι δύο αυτές αναφορές δεν είναι οι μόνες στα μέσα ενημέρωσης υπέρ του συγκεκριμένου επιχειρηματία. Το τελευταίο διάστημα καταγράφεται μπαράζ δημοσιευμάτων υπέρ του κ. Μυτιληναίου, που θυμίζουμε ότι χαρακτήρισε πρόσφατα «χρυσωρυχείο» για τις επιχειρήσεις του την επιστροφή στη δραχμή.
Το επικοινωνιακό αυτό μπαράζ παραπέμπει σε άλλο, γνωστό επιχειρηματία, που φιλοξενούνταν επί μακρόν με ευνοϊκά σχόλια σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα και οι εταιρίες του είχαν έντονη διαφημιστική παρουσία και τώρα διώκεται από την ελληνική δικαιοσύνη…
Σε κάθε περίπτωση, είναι τουλάχιστον προκλητικό να βαφτίζουμε «εθνικό ευεργέτη», τον επιχειρηματία, που λειτουργεί βασιζόμενος στα χρέη του προς δημόσιες επιχειρήσεις, που επιλέγει να μην εξοφλεί.

Στις Αλλαγές που Φέρνει στην Ελληνική Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας ο Ν. 4001/2011 Επικεντρώθηκε η 2η Απογευματινή Συνάντηση ΙΕΝΕ

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες (29/02) το απόγευμα η 2η Απογευματινή Συνάντηση του ΙΕΝΕ για την περίοδο 2011-2012, η οποία ήταν αφιερωμένη στο θέμα της ενσωμάτωσης του 3ου Ενεργειακού Πακέτου στην εθνική μας έννομη τάξη και των επιπτώσεών του στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Έχοντας ως ειδικό θέμα την «Αγορά ηλεκτρισμού στην Ελλάδα μετά την ψήφιση του Νόμου 4001/22.8.2011», η χθεσινή εκδήλωση του ΙΕΝΕ, προσείλκυσε το ενδιαφέρον σημαντικού αριθμού επαγγελματιών, στελεχών και ακαδημαϊκών του ενεργειακού χώρου.

Η 2η Απογευματινή Συνάντηση του ΙΕΝΕ, η οποία πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Crowne Plaza Athens Hotel, στην Αθήνα, άνοιξε με εισαγωγικές παρατηρήσεις του Προέδρου του Ινστιτούτου, Δρ. Ιωάννη Δεσύπρη, ο οποίος αναφέρθηκε συνοπτικά στις στρεβλώσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, τονίζοντας ότι αποτελεσματικές λύσεις σε αυτά – όσον αφορά το κόστος και την ασφάλεια προμηθειών - παρέχει η υιοθέτηση του 3ου Ενεργειακού Πακέτου στην ελληνική έννομη τάξη.

Στη συνέχεια, ο Καθηγητής Παντελής Κάπρος (Διευθυντής του Εργαστηρίου 3Μ- Lab του ΕΜΠ & Πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής του ΙΕΝΕ) ανέλυσε τα βασικά σημεία του νόμου 4001/22.8.2011, περιγράφοντας τον βαθμό στον οποίο επηρεάζει τη διαμόρφωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σήμερα στην Ελλάδα. Ειδικότερα, ο Καθηγητής Κάπρος τόνισε ότι ο συγκεκριμένος νόμος δεν έμεινε μόνο στον διαχωρισμό μεταξύ διαχειριστών και παραγωγών, αλλά συνιστά συνολική νομοθέτηση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι ο νόμος δεν προσδιορίζει το μοντέλο της αγοράς, αλλά αφήνει αυτό να προσδιοριστεί μέσω κωδίκων και μεταγενέστερων νομοθετημάτων. Επισήμανε, μάλιστα, ότι δεν ήταν ο 4001/22.8.2011, αλλά οι προβλέψεις του Μνημονίου που επέβαλαν ρυθμίσεις για την προώθηση του ανταγωνισμού στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην χώρα μας.

Ακολούθησε μία σύντομη τοποθέτηση του κ. Μίλτου Ασλάνογλου, Αντιπροέδρου Β΄της ΡΑΕ, ο οποίος τόνισε ότι το μοντέλο της αγοράς παραμένει ίδιο και μετά τον νέο νόμο, ενώ, σχετικά με την εφαρμογή του ενιαίου μοντέλου αγοράς της Ε.Ε. απαιτούνται μία σειρά από αλλαγές (π.χ. «άνοιγμα» της πρόσβασης ιδιωτών και στα υδροηλεκτρικά). Με αφορμή, επίσης, την παρούσα συγκυρία της έντονης κακοκαιρίας και των προβλημάτων που αυτή προκάλεσε, ο κ. Ασλάνογλου επισήμανε ότι ακόμη δεν έχουμε βρει τρόπο αποζημίωσης των επισφαλειών της αγοράς. Τέλος, υπογράμμισε ότι τελικός στόχος θα πρέπει να είναι η διαμόρφωση μίας καθετοποιημένης αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με διμερείς σχέσεις και απευθείας συναλλαγές ανάμεσα σε καταναλωτές και παραγωγούς, με τους τελευταίους να έχουν όλοι παρόμοιο μείγμα.

Ο κ. Μιχάλης Φιλίππου, Διευθυντής Ημερήσιου Ενεργειακού Προγραμματισμού του ΔΕΣΜΗΕ, περιέγραψε την λιανική και την χονδρεμπορική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, δίνοντας μία συνολική εικόνα της κατάστασης που καλείται να μεταβάλει ο νέος νόμος.
Η εκδήλωση συνεχίστηκε με εξαιρετικά ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις εκπροσώπων ανεξάρτητων ηλεκτροπαραγωγών και οργανισμών, και συγκεκριμένα των κκ.: Ντίνου Μπενρουμπή (Εντεταλμένος Σύμβουλος – Γενικός Διευθυντής, Protergia), Ανδρέα Τζούρου (Δ/νων Σύμβουλος, Elpedison), Δημήτρη Γεωργαντώνη (Γενικός Διευθυντής, Ήρων Θερμοηλεκτρική) και Κωνσταντίνου Κουκλέλη (Πρόεδρος Ένωσης Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας - ΕΒΙΚΕΝ).

Ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση η οποία επικεντρώθηκε στις προοπτικές που ανοίγονται, χάρη στο νέο νομικό πλαίσιο, για την ελληνική αγορά ηλεκτρισμού, αλλά και τα βήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού τη

Ταφόπλακα σε κλαδικές και μονιμότητα

O δρόμος για την ισοπέδωση των μισθών του ιδιωτικού τομέα έως 50% -ή και περισσότερο- εις βάρος των 2,1 εκατ. εργαζομένων του ανοίγει, και μάλιστα αναδρομικά από τις 14 Φεβρουαρίου 2012, με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου την οποία ενέκριναν τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, χθες, προωθώντας την άμεση εφαρμογή των μέτρων-καρμανιόλα του Μνημονίου
2. Ταυτόχρονα, καταργείται η «μονιμότητα» περισσότερων από 200.000 απασχολουμένων στις πρώην ΔΕΚΟ, στις συγκοινωνίες, στις τράπεζες, στις εταιρίες των ΟΤΑ και γενικότερα σε οποιαδήποτε επιχείρηση υπάγεται ή είχε ενταχθεί οποτεδήποτε (!) κατά το παρελθόν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Στην… πρέσα
Σύμφωνα με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου (μέσω της οποίας οι αμοιβές του ιδιωτικού τομέα «επιστρέφουν» στα ονομαστικά επίπεδα των αρχών της δεκαετίας του 2000), αναδρομικά από τις 14 Φεβρουαρίου ’12 και μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής (τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2015) τα κατώτατα διαμορφωμένα όρια μισθών και ημερομισθίων της ισχύουσας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ΕΓΣΣΕ) περικόπτονται κατά 22%. Από την ίδια ημερομηνία συρρικνώνονται κατά 32% και οι ελάχιστες αμοιβές της ΕΓΣΣΕ τόσο για νέους, ηλικίας κάτω των 25 ετών, όσο και για όσους βρίσκονται σε καθεστώς μαθητείας.
Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότεροι από 250.000 εργαζόμενοι της χώρας, οι οποίοι ήδη αμείβονται με βάση την ΕΓΣΣΕ, δύνανται να πάρουν μειωμένο μισθό από τα τέλη του τρέχοντος μήνα, εφόσον οι εργοδότες τους κάνουν χρήση του δικαιώματος το οποίο τους δίνει, πλέον, ο νόμος. Για παράδειγμα, ένας απασχολούμενος, άγαμος, χωρίς προϋπηρεσία, ο οποίος παίρνει 751,3 ευρώ το μήνα μικτά, αφού οι περικοπές ισχύουν αναδρομικά από τις 14 Φεβρουαρίου, σήμερα ή το αργότερο αύριο θα πάρει μόλις 648 ευρώ, μικτά, εάν η επιχείρηση στην οποία δουλεύει υιοθετήσει άμεσα τα νέα μέτρα. Από τον επόμενο μήνα και μετά ο κατώτατος μισθός του θα δύναται να μειωθεί έως τα 586 ευρώ το μήνα, μικτά (μετά την πλήρη εφαρμογή της περικοπής του 22%).
«Βόμβα» στις συμβάσεις
Επίσης, με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου επέρχονται οι εξής αλλαγές επί των κλαδικών, και γενικότερα των συλλογικών, συμβάσεων εργασίας:

1 Οι Συλλογικές Συμβάσεις θα συνάπτονται εφεξής για ορισμένο χρόνο ισχύος, η διάρκεια του οποίου δεν μπορεί να είναι μικρότερη από ένα έτος, ενώ δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία έτη.
2 Συλλογικές Συμβάσεις που βρίσκονται σε ισχύ, ήδη 24 μήνες μέχρι τη 14η Φεβρουαρίου, λήγουν τη συγκεκριμένη ημερομηνία.
3 Συλλογικές Συμβάσεις που τη 14η Φεβρουαρίου ’12 βρίσκονταν σε ισχύ για χρονικό διάστημα μικρότερο των 24 μηνών, λήγουν με τη συμπλήρωση 3 ετών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος τους (εκτός και αν καταγγελθούν νωρίτερα).
4 Οι κανονιστικοί όροι Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, που θα λήξει ή καταγγελθεί, εξακολουθούν να ισχύουν επί ένα τρίμηνο από τη λήξη τους. Επίσης, κανονιστικοί όροι Συλλογικής Σύμβασης που ήδη έχει λήξει ή καταγγελθεί ισχύουν για ένα τρίμηνο (από τις 14 Φεβρουαρίου και μετά). Με την πάροδο του τριμήνου και εφόσον στο μεταξύ δεν έχει συναφθεί νέα Συλλογική Σύμβαση, χωρίς να απαιτείται σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων, εξακολουθούν να ισχύουν μόνο όσοι αφορούν στο βασικό μισθό και στα επιδόματα ωρίμανσης, τέκνων, σπουδών και επικινδύνου εργασίας – ΒΑΕ (εφόσον, φυσικά, αυτά προβλέπονταν στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που έληξαν ή καταγγέλθηκαν). Αυτό σημαίνει ότι το επίδομα γάμου και μια σειρά περίπου 60 παροχών, ανά τους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, σταματούν να υφίστανται.
Οι νέοι μισθοί (αυτοί που θα περιοριστούν μετά το τρίμηνο στο βασικό και τα 4 επιδόματα) θα διατηρηθούν για τους 1,9 εκατ. εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα… έως ότου αντικατασταθούν από μια νέα συλλογική ή τροποποιημένη ατομική σύμβαση, η οποία θα δύναται να μειώνει μια αμοιβή μέχρι και τα νέα, κατά 22% «ψαλιδισμένα» κατώτατα όρια της ΕΓΣΣΕ (από την εξέλιξη αυτή θα επέλθουν μειώσεις ακόμη και πάνω από 50%). Μάλιστα, το ίδιο πλαίσιο ισχύει εφεξής και για Διαιτητικές Αποφάσεις.
Ακόμη, από τις 14 Φεβρουαρίου και μέχρι το ποσοστό της ανεργίας να διαμορφωθεί κάτω από το 10%, αναστέλλεται η ισχύς διατάξεων νόμων, κανονιστικών πράξεων, Συλλογικών Συμβάσεων ή Διαιτητικών Αποφάσεων, οι οποίες προβλέπουν αυξήσεις μισθών ή ημερομισθίων, περιλαμβανομένων και εκείνων περί υπηρεσιακών ωριμάνσεων, με μόνη προϋπόθεση την πάροδο συγκεκριμένου χρόνου εργασίας.
Διαιτησία τέλος…
Αναδρομικά από τις 14 Φεβρουαρίου του 2012 η προσφυγή στη Διαιτησία θα γίνεται αποκλειστικά με κοινή συμφωνία των μερών. Αρα, είναι ευκόλως εννοούμενο ότι από εδώ και στο εξής σχεδόν καμιά απόφαση δεν θα οδηγείται στον Οργανισμό Μεσολάβησης Διαιτησίας. Προσφυγές που έχουν κατατεθεί στον ΟΜΕΔ και μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί διαιτητική απόφαση, αν έχουν φτάσει στη διαιτησία μονομερώς μπαίνουν στο αρχείο!
Πάτημα» για απολύσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα
Με βάση την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, την οποία ενέκριναν χθες τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου, αναδρομικά από τις 14 Φεβρουαρίου 2012 συμβάσεις εργασίας εργαζομένων που προβλέπεται να λήγουν με τη συμπλήρωση ορίου ηλικίας ή με τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης, «νοούνται ως συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται και σε επιχειρήσεις ή οργανισμούς που υπάγονται ή είχαν υπαχθεί κατά το παρελθόν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα».
Επίσης, από τις 14 Φεβρουαρίου ’12 «διατάξεις νόμων ή κανονιστικών αποφάσεων και όροι Συλλογικών Συμβάσεων και Διαιτητικών Αποφάσεων, Κανονισμών Εργασίας, Οργανισμών Προσωπικού και αποφάσεων διοίκησης επιχειρήσεων που θεσπίζουν όρους που υποκρύπτουν μονιμότητα ή ρήτρες μονιμότητας ή/και προβλέπουν την εφαρμογή, αναλογική ή ευθεία, διατάξεων του Κώδικα περί Δημοσίων Υπαλλήλων, καταργούνται. Οι διατάξεις εφαρμόζονται και σε επιχειρήσεις, εταιρίες ή οργανισμούς που υπάγονται ή είχαν υπαχθεί οποτεδήποτε κατά το παρελθόν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα»
Με βάση τις ερμηνείες που προκύπτουν από την πρώτη ανάλυση αυτών των διατάξεων, διαφαίνεται ότι αίρεται η λεγόμενη «μονιμότητα» όλων όσοι εργάζονται σε πρώην ΔΕΚΟ, τράπεζες, επιχειρήσεις ΟΤΑ, στις μεταφορές και στις συγκοινωνίες και, γενικότερα, σε οποιαδήποτε εταιρία ή οργανισμό έχει -ή είχε (!)- υπαχθεί στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Από σήμερα κιόλας, οι εργαζόμενοι αυτοί δύνανται να απολυθούν όπως και ο οποιοσδήποτε απασχολούμενος στον ιδιωτικό τομέα.

Μέσα στο Μάρτιο θα οριστικοποιηθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ

Μέσα στο Μάρτιο θα οριστικοποιηθεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, σύμφωνα με όσα προβλέπει το κείμενο του μνημονίου Νο 2 που διένειμε χθες ο κ. Παπακωνσταντίνου, χαρτογραφώντας τις υποχρεώσεις του υπουργείου του έναντι της τρόικας.
Όπως έγκαιρα έχει αποκαλύψει το energypress, προβλέπεται ακόμα η πλήρης απελευθέρωση στα τιμολόγια ρεύματος, η χωριστή πώληση λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων, η απελευθέρωση στα ωράρια των πρατηρίων καυσίμων, ο διαχωρισμός ΔΕΠΑ – ΔΕΣΦΑ κ.λπ.
Σύμφωνα με το κείμενο των υποχρεώσεών του που διένειμε χθες ο κ. Παπακωνσταντίνου, η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ μπαίνει στην τελική ευθεία και μάλιστα λίαν συντόμως: Μέχρι τα μέσα του τρέχοντος μήνα θα πρέπει να έχει κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η πρόταση των συμβούλων για τη διαδικασία ιδιωτικοποίησής της.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, μπαίνει πλέον ρητά από την τρόικα η πώληση υδροηλεκτρικής παραγωγής, πέραν της λιγνιτικής. «Η εν λόγω πώληση είναι χωριστή από την αποεπένδυση της λιγνιτικής παραγωγικής ικανότητας που προβλέπεται στην απόφαση της Επιτροπής για την ελληνική υπόθεση λιγνίτη» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο μνημόνιο. Δίνεται βεβαίως η δυνατότητα πώλησης μαζί υδροηλεκτρικών και λιγνιτικών μονάδων, ωστόσο «η πώληση υδροηλεκτρικής παραγωγικής ικανότητας δεν πρέπει να καθυστερήσει την πώληση λιγνιτικών περιουσιακών στοιχείων πέραν του χρονικού πλαισίου που προβλέπει η σχετική Απόφαση της Επιτροπής και δεν θα εμποδίζει την πώληση λιγνιτικών περιουσιακών στοιχείων άνευ ελάχιστης τιμής». Υπενθυμίζεται ότι η πώληση λιγνιτικών μονάδων αποτελεί υποχρέωση της χώρας μας για λόγους νομοθεσίας ανταγωνισμού, ανεξάρτητα από το μνημόνιο. Μέχρι το τέλος Μαρτίου η κυβέρνηση θα πρέπει να έχει ανακοινώσει τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί η πρόσβαση τρίτων στα λιγνιτικά αποθέματα.
Το ΥΠΕΚΑ δεσμεύεται βεβαίως ότι θα τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα, αναφέρει ωστόσο ότι στην απόφασή του «θα συνεκτιμηθούν οι απαιτήσεις που θα τεθούν από την ΕΕ προκειμένου να διασφαλιστούν οι συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού στην χονδρεμπορική και λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και να επιτευχθεί το μέγιστο δυνατό όφελος για την ΔΕΗ από την πώληση παγίων».
Απελευθέρωση τιμολογίων
Από το κείμενο του μνημονίου προβλέπεται επίσης η απελευθέρωση, μέχρι τα μέσα του 2013, των τιμολογίων ρεύματος για όλες τις κατηγορίες καταναλωτών εκτός από τους χαρακτηρισμένους ως «ευάλωτους», εκείνους δηλαδή που εντάσσονται στο «κοινωνικό τιμολόγιο». Μέχρι τότε θα πρέπει οι τιμές λιανικής του ρεύματος να αντανακλούν το κόστος του ρεύματος στη χονδρική. Το ΥΠΕΚΑ έχει δεσμευθεί να εκπονήσει μέσα στο 2012 τη μελέτη για την πλήρη απελευθέρωση των τιμολογίων, ακόμα και στη χαμηλή τάση.
Απελευθέρωση στα βενζινάδικα
Το μνημόνιο προβλέπει επίσης, μεταξύ άλλων, ότι πρέπει να απελευθερωθούν πλήρως και άμεσα, μέχρι το τέλος Μαρτίου, τα ωράρια των πρατηρίων υγρών καυσίμων, με παράλληλη εφαρμογή του τρέχοντος συστήματος υποχρεωτικής νυκτερινής λειτουργίας, εκ περιτροπής, σε ορισμένο αριθμό πρατηρίων υγρών καυσίμων ανά νομαρχία, πέραν των κανονικών ωρών λειτουργίας. Οι υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ συντάσσουν ήδη τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις.
Διαχωρισμός ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ
Στο δεσμευτικό κείμενο του μνημονίου αναφέρεται ακόμα ότι ο διαχωρισμός ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ (ο διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου) θα πρέπει να έχει γίνει μέσα στο 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το ΥΠΕΚΑ υποστηρίζει ότι βρίσκονται σε εξέλιξη οι αναγκαίες εταιρικές μεταβολές ώστε ο ΔΕΣΦΑ να εναρμονιστεί με τις απαιτήσεις. Όπως υποστηρίζει, «με δεδομένο ότι η επιχείρηση ήδη λειτουργεί ως θυγατρική η διαδικασία ιδιοκτησιακού διαχωρισμού είναι απλούστερη. Η εταιρία εντάσσεται στη διαδικασία αποκρατικοποίησης της μητρικής ΔΕΠΑ. Η τελική μορφή του Ιδιοκτησιακά Διαχωρισμένου Διαχειριστή – σύμφωνα με τις επιταγές της Οδηγίας – θα καθοριστεί από το μοντέλο που θα προκριθεί κατά την διαδικασία πώλησης της ΔΕΠΑ. Σημειώνεται ότι το Ελληνικό δημόσιο δεσμεύεται να διατηρήσει τουλάχιστον το 34% του ΔΕΣΦΑ»