Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2012

Τεχνητό "μπλόκο" στη λιανική του ρεύματος καταγγέλλουν οι ιδιωτικές εταιρείες

Τυπικά και μόνον φαίνεται ότι λειτουργεί τις τελευταίες εβδομάδες η λιανική αγορά του ρεύματος, καθώς δεν πραγματοποιείται καμία «μεταφορά» πελάτη, καμία αλλαγή εκπροσώπησης. Οι ιδιωτικές εταιρείες μάλιστα εξετάζουν το ενδεχόμενο προσφυγών στη δικαιοσύνη.

Η επαναφορά του ΕΕΤΗΔΕ (Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών) του γνωστού «χαρατσιού» στους λογαριασμούς του ρεύματος από την 1η Αυγούστου, έχει δημιουργήσει ένα νέο αδιέξοδο, αφού έχει στην πραγματικότητα παγώσει κάθε κινητικότητα στον κλάδο. Αιτία η άρνηση των εφοριών να εφαρμόσουν το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο.

Συγκεκριμένα, για να αλλάξει προμηθευτή κάποιος καταναλωτής ή για να συνάψει σύμβαση με νέο προμηθευτή κάποιος από τους 200.000 καταναλωτές που ήταν παλαιότερα πελάτες των ιδιωτικών εταιρειών (Energa, Hellas Power, Revma ena ή Εναλλακτική Ενεργειακή) και τώρα ηλεκτροδοτούνται από τη ΔΕΗ ως εταιρεία «τελευταίου καταφυγίου», πρέπει να προσέλθουν στην ΔΟΥ, να βεβαιώσουν το ΕΕΤΗΔΕ που χρωστάνε και με αυτή τη βεβαίωση να πάνε στον εναλλακτικό προμηθευτή με τον οποίο έχουν συμφωνήσει για να πραγματοποιηθεί η αλλαγή εκπροσώπησης.

Ωστόσο, όπως καταγγέλλουν στελέχη της αγοράς, καμία ΔΟΥ δεν δίνει αυτή την βεβαίωση. Αρνούνται μάλιστα να δεχθούν ακόμα και χρήματα για τις δόσεις του Ειδικού Τέλους του 2011. Υποστηρίζουν ότι δεν έχουν γνώση για το ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί, ενώ αυτή περιγράφεται από τη σχετική Υπουργική Απόφαση που τους έχει σταλεί από το Μάρτιο!

Είναι γεγονός πάντως, ότι τα στοιχεία από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για το ποιος έχει πληρώσει και τι, καθυστέρησαν να «ανέβουν» στο σύστημα. Όμως από τις 16 του μηνός είναι αναρτημένα και σε γνώση των εφοριών. Παρόλα αυτά βεβαιώσεις δεν εκδίδονται. Προφορική ενημέρωση από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κάνει λόγο για «ξεμπλοκάρισμα» της κατάστασης στις 10 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο στις 31 Αυγούστου λήγει η περίοδος των τριών μηνών από την ημερομηνία ανάληψης από την ΔΕΗ ως Προμηθευτή Τελευταίου Καταφυγίου, της υπηρεσίας προμήθειας με ηλεκτρικό ρεύμα στους πρώην πελάτες των εταιριών Ελληνική Εναλλακτική Ενεργειακή και REVMAena. Έτσι η ΔΕΗ έβγαλε ανακοίνωση με την οποία «απειλεί» τους συγκεκριμένους πελάτες ότι εάν δεν έχουν μέχρι τις 31 Αυγούστου υπογράψει σύμβαση με προμηθευτή, κινδυνεύουν με διακοπή ρεύματος.

«Στην πραγματικότητα οι καταναλωτές εκβιάζονται να υπογράψουν με τη ΔΕΗ, καθώς, λόγω του προβλήματος με τις εφορίες, δεν μπορούν να πάνε σε κάποιον εναλλακτικό προμηθευτή» υποστηρίζουν στελέχη του χώρου.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, έχει δημιουργηθεί μεγάλη ζημιά στην αξιοπιστία των ιδιωτικών εταιρειών, καθώς πελάτες - καταναλωτές που έχουν συμφωνήσει και δεν βλέπουν να γίνεται η αλλαγή εκπροσώπησης, αρχίζουν να έχουν αμφιβολίες για την φερεγγυότητα των εταιρειών, καθώς δεν γνωρίζουν τον πραγματικό λόγο της καθυστέρησης. «Μετά τα όσα έχουν προηγηθεί στον κλάδο, η παραμικρή ανωμαλία μπορεί να έχει πολύ μεγάλη συνέπεια», λέγεται χαρακτηριστικά.  Σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρείες εναλλακτικής παροχής ρεύματος εξετάζουν την προσφυγή στη δικαιοσύνη για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του συστήματος, αλλά και για τη διεκδίκηση αποζημιώσεων για τη ζημιά που υπόκεινται.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου